Official course description, subject to change:

Basic info last published 19/03-24
Course info
Language:
Danish
ECTS points:
7.5
Course code:
MBJR4DK1KU
Participants max:
42
Offered to guest students:
no
Offered to exchange students:
no
Offered as a single subject:
yes
Price for EU/EEA citizens (Single Subject):
12300 DKK
Programme
Level:
Master programme
Programme:
Master in IT Management
Staff
Course manager
Associate Professor
Course semester
Semester
Efterår 2024
Start
26 August 2024
End
24 January 2025
Exam
Abstract

Innovation kræver inspiration til at tænke nyt. Input hertil kan med fordel hentes fra verden omkring os. I kurset sættes der fokus på kunstig intelligens og digital transformation i et globalt perspektiv med henblik på at informere praksis i danske virksomheder og organisationer.

Skema: Undervisningen forventes at ligge på fire fredage i november - december. Skema-visningen viser kl. 9-22 indtil videre. Men det vil blive kortere dage. Konkrete tidangivelser følger i løbet af efteråret, når der er koordineret på tværs af tidszoner. Så reservér indtil videre blot datoerne.

Description

Kurset har til formål at give globalt udsyn, der kan tjene til lokal forandring.
På kurset afdækker vi kunstig intelligens og digital transformation centrale steder som for eksempel Silicon Valley, Shanghai, Tel Aviv, Seoul og New Delhi. Det er alle vigtige kilder til digital innovation med betydning for organisationer, ledelse, samarbejdspraksis og markedet. Vi får (online)-oplæg fra virksomheder og forskere fra de udvalgte områder.

Kurset er planlagt i samarbejde med Innovation Center Denmark (Udenrigsministeriet). Det gennemføres som en kombination af selvstudie, gruppearbejde, undervisningsdage samt udarbejdelse og aflevering af eksamensopgave.

Deltagerudbytte:

Dette kursus henvender sig til dig, der ønsker nærmere indsigt i kunstig intelligens og digital transformation i et globalt komparativt perspektiv. Vi har fokus på hvordan brugen af kunstig intelligens, kan skabe eller modificere forretningsprocesser, ledelse, organisationskultur, og kundeoplevelser i et skiftende landskab drevet af innovaton og markedskræfter.

På kurset vil du således arbejde med digital transformation og kunstig intelligens, både strategisk og operationelt. Du vil identificere problemstillinger og tilgange til digital transformation i et globalt perspektiv i forhold til både forretningsmæssige, organisatoriske, kulturelle, sociale og tekniske aspekter. Yderligere vil du opnå kendskab til de centrale akademiske debatter på området. Der bliver undervejs rig mulighed for at reflektere og diskutere med oplægsholdere fra de forskellige dele af verden (online), medstuderende og underviser på ITU.

Bemærk: De ovenfor nævnte lokationer tjener som eksempler og evt. kan ændres af praktiske årsager.

Formal prerequisites

Ingen formelle forudsætninger krævet, men du skal opfylde de overordnede adgangskrav til adgangskravene for enkeltfag på masterniveau.

Intended learning outcomes

Efter kurset skal den studerende være i stand til:

  • Beskrive generelle muligheder og udfordringer ved kunstig intelligens og digital transformation
  • Reflektere over egen og andre organisationers muligheder for og udfordringer ved kunstig intelligens og digital transformation
  • Analysere muligheder og udfordringer for en given digital transformation på baggrund af fagets teori og eksempler med henblik på at udarbejde en plan for arbejdet med digital transformation
Ordinary exam
Exam type:
C: Submission of written work, External (Pass / Fail)
Exam variation:
C11: Submission of written work