International internetjura er koncentreret om de internationale regelsæt og internationale retlige aspekter, som er forbundet med markedsføring, handel og aftaleindgåelse på Internettet. Derudover behandler faget problemstillinger forbundet med virksomhedens rettigheder og pligter i forbindelse med persondatabeskyttelse og betalinger over Internettet.
Handel og markedsføring på Internettet er som udgangspunkt international, og det har derfor stor betydning, at man ved, hvilke regler og retningslinier man bør følge. International internetjura tager udgangspunkt i virksomhedens behov for at kunne identificere og begrænse internationale juridiske risici. På kurset behandles bl.a.:
- Specifikke problemstillinger forbundet med international handel over Internettet.
- Udarbejdelse af internationalt markedsføringsmateriale
- Internationale forbrugeraftaler
- Persondatabeskyttelse
- Betalinger over Internettet
- Fastlæggelse af strategi for overholdelse af lovgivningen
Faget tager udgangspunkt i konkrete problemstillinger i forbindelse med virksomheders brug af Internettet, men giver også en introduktion til den internationale handelsret.
Undervisningen er baseret på stor grad af aktivitet fra de studerende. Dette skyldes, at de studerende skal trænes i at diskutere juridiske problemstillinger samt at forholde sig til disse.
En del af fagets pensum er på engelsk |