Kursusnavn (dansk): | 032006/235 Programtransformation og partiel evaluering |
Kursusnavn (engelsk): | Programtransformation og partiel evaluering |
Semester: | Efterår 2003 |
Udbydes under: | cand.it., internet- og softwareteknologi (int) |
Omfang i ECTS: | 10,00 |
Kursussprog: | Engelsk |
Kursushjemmeside: | https://learnit.itu.dk |
Min. antal deltagere: | 0 |
Forventet antal deltagere: | 25 |
Maks. antal deltagere: | 40 |
Formelle forudsætninger: | Datalogisk 1. del, ideelt noget om semantik for programmeringssprog eller advanceret oversætterkonstruktion |
Læringsmål: | Studier og projekter i programtransformation og automatisk programoptimering ved partiel evaluering. Kurset er praksis-orienteret. Efter nogle forelæsninger om baggrundsmateriale og begreber, forventes de studerende at afholde en forelæsning hver over en artikel fra litteraturen. Halvdelen af ECTS-pointene bliver optjent ved et skriftligt projekt, der kan laves i grupper af op til 3 personer. Projektemnerne kunne for eksempel være a) Eksperimenter med brugen, anvendelsen og evaluering af effektiviteten af en partiel evaluator (C-mix, Similix, PGG eller Tempo). Se følgende for et overblik over området: http://www.diku.dk/forskning/topps/activities/PartialEvaluation.html b) Eksperimenter med et programtransformationssystem, fx Yanhong Liu\'s Cachet system. c) Andre projekter valgt i løbet af kurset, fx programterminationsanalyse eller emner foreslået af deltagerne. |
Fagligt indhold: | <H5> Kurset afholdes af DIKU og opdateret kursusbeskrivelse kan ses på DIKUs <A HREF=\"http://www.sis.ku.dk/lp/viskursus.asp?Knr=40431&InFrame=0&Sprog=DK\">hjemmeside
IT-Cs studienævn forbeholder sig ret til ikke at give merit, hvis kursusbeskrivelsern ændres</H5> |
Læringsaktiviteter: | Kurset kan afholdes på engelsk Forelæsninger |
Eksamensform og -beskrivelse: | X. experimental examination form (7-scale; external exam), 13-skala, Intern censur Eksamensform: Evaluering af projektets slutrapport.
|
Litteratur udover forskningsartikler: | Springer LNCS 1706 Partial Evaluation: Practice and Theory (Hatcliff, Mogensen, Thiemann) plus current research articles. |
| |