Kursusnavn (dansk): | Projektledelse og produktion af digitalt indhold |
Kursusnavn (engelsk): | Managing Digital Content Production |
Semester: | Efterår 2000 |
Udbydes under: | cand.it., design, kommunikation og medier (dkm) |
Omfang i ECTS: | 0,00 |
Kursussprog: | Dansk |
Kursushjemmeside: | https://learnit.itu.dk |
Min. antal deltagere: | 10 |
Forventet antal deltagere: | 0 |
Maks. antal deltagere: | 40 |
Formelle forudsætninger: | Det forventes at man har gennemgået \"målgruppeanalyse\" eller \"brugerperspektiver og fremtidens medier\" eller har tilsvarende kunnen. Da modulet hører under DKM linien er der ikke tale om specielle forudsætninger inden for programmering. |
Læringsmål: | Målet med modulet er at sætte deltagerne I stand til at stå for projektledelsen af et multimedieprojekt fra idéudvikling til færdigt produkt. Dette stiller krav til markedsundersøgelser, planlægning, implementering, sammensætning og ledelse af projektgruppen, jura (især aftale- og ophavsretten), marketing samt kvalitetssikring.
Modulet afsluttes med et miniprojekt, hvor deltagerne står for en konkret demo-produktion, hvor principperne og metoder fra undervisning kan anvendes i praksis. Miniprojektet fører frem til arbejdsplan, metoder, budget samt kvalitetssikring for selve den påtænkte produktionen (som dog ikke gennemføres).
|
Fagligt indhold: | Modulet baseres på : <UL type=1> Elaine England and Andy Finney \"Managing Multimedia\" second edition. Addison Wesley, 1999 (bog + cd-rom) som udbygges på visse områder (kvalitetssikring, offentlige finansieringskilder) kvalitetssikringsmetoder fra det australske Multimedia Pathways (jfr. http://www.impart.com.au/pathways/manual.html) nye danske og udenlandske undersøgelser om organisering af multimedie-produktion. |
Læringsaktiviteter: | Forelæsninger, øvelser, rollespil m. eksterne specialister. |
Eksamensform og -beskrivelse: | X. experimental examination form (7-scale; external exam), 13-skala, Intern censur Miniprojekt (jfr. målformulering) med ekstern censur.
|
Litteratur udover forskningsartikler: | NULL |
| |