De studerende vil gennemføre følgende læringsaktiviteter: - Produktion af akademisk indlæg, der demonstrerer den studerendes evne til at anvende grundlæggende retoriske begreber og den retoriske dispositionsmodel i praksis. - Produktion af tekster, der demonstrerer den studerendes evne til at anvende mundtligheds –og skriftlighedskriterierne i praksis. - Produktion af en elevator-pitch, hvor den studerende præsenterer en akademisk problemstilling på max. 59 sekunder. - Læse og anvende litteratur. Kurset er baseret på, at de studerende deltager aktivt i lektioner såvel som øvelsestimer.
Eksamenstype X med løbende opgaver, som skal bestås for at bestå kurset som helhed. Eksamen består af de samlede beståede obligatoriske aktiviteter. Ved manglende aflevering pga. sygdom, afleverer den studerende en lægeerklæring, hvorefter, der aftales et individuelt afleveringstidspunkt med underviserne. Ved en ikke-bestået opgave, modtager den studerende vejledning og får derefter 14 dage til at bestå opgaven igen. Hvis den studerende ikke består anden gang, betragtes hele kurset som ikke-bestået, og den studerende skal op til reeksamen. Reeksamen er en mundtlig eksamen i februar. En blank opgaveaflevering giver automatisk karakteren ikke-bestået, og den studerende har herefter 14 dage til at skrive en ny opgave. Ved blanke afleveringer modtager den studerende ikke vejledning fra underviserne. Dette er en eksamen uden censur. Der er ikke forberedelse til re-eksamen. Det er en mundtlig eksamen uden forberedelse, en såkaldt B1/B2 på 20 min. inkl. votering og feedback. Pensum er kursets pensum, som det fremgår af kursusbloggen, og de studerende kommer op i de opgaver, som de skulle have afleveret i løbet af semesteret.