Grundet kursets særlige fokus og form, er forelæsninger og øvelser sammenlagt som en integreret undervisning. Vi benytter en transformativ læringstilgang, hvor de studerende selvstændigt og kollektivt foretager valg omkring indhold og retning, hvilket ideelt medfører at engagement forstærkes, og at motivation for og evne til at applicere teori øges. Tilgangen til tranformativ læring på kurset, er bl.a. inspireret af Distributed Leadership Model (DLM), som benyttes både som didaktisk princip OG som selvledelses-model på MIT. DLM bygger på fire identificerede grundkompetencer for fremtidens vidensarbejder– ”visioning”, ”sensemaking”, ”inventing” og ”relating” – som tilgås ud fra den enkeltes personlighed. Der fokuseres altså også på at styrke de generelle kompetencer for en akademisk vidensarbejder, med respekt for den enkeltes tilgang til at udøve disse kompetencer. Dette er med til at støtte og styrke den faglige og akademiske udvikling som selvstændig studerende, samtidig med at der sigtes imod at styrke en mere refleksiv praksis efter endt uddannelse. På SF23 tager vi udgangspunkt i personlighed, og kobler det med hidtidig studieprofil (kombination af bachelor og selvvalgte kurser på kandidat), interesseområder (teoretisk og praktisk), metodiske præferencer og videnskabsteori. De ovenfor angivne grundkompetencer kommer i spil igennem identifikation af interesseområder, udvidelse af forståelse af problem/mulighedsfelt, nyskabende tilgange og konklusioner på problemer og muligheder, og gennem samarbejdsformerne og præsentationerne på SF23. Underviserne på kurset er Lektor Leif Bloch Rasmussen (lbr.itm@cbs.dk) og Ekstern Lektor, Cand.it i E-business Ulrik Falktoft (uvf@itu.dk). Andre undervisere og gæsteforelæsere kan inddrages undervejs.
Der udarbejdes et specialeforberedende miniprojekt, som efterfølges af 20 min. mundtlig eksamen med ekstern censur. Bedømmelsen foretages ud fra en samlet vurdering af det skriftlige arbejde og det mundtlige forsvar. Udover miniprojekt, er det en forudsætning for at gå til eksamen at man har deltaget aktivt på kurset, bl.a. ved at gennemføre test og øvelser. Nogle af disse indgår som en del af miniprojektet. Bemærk at deadline for aflevering af miniprojekt på dette kursus, er samme dag som deadline for 4-ugers projekter - og altså ikke samme deadline som miniprojekter på andre kurser. Bemærk venligst, at der skal afleveres 4 eksemplarer af det specialeforberedende miniprojekt. Aflevering sker via LearnIT.