De studerende vil bl.a. gennemføre følgende læringsaktiviteter: - diskutere principperne for redelig og saglig formidling af videnskab på skrift og i tale - præsentere et videnskabeligt problem - analysere videnskabelige tekster - lave mundtlige fremlæggelser, der demonstrerer den studerendes evne til at anvende de grundlæggende videnskabelige og retoriske begreber i praksis. 

 Kurset er baseret på, at de studerende deltager aktivt i lektioner såvel som øvelsestimer.
20 minutters mundtlig eksamen per studerende. Med skriftligt arbejde. Ekstern censur. Ved afslutningen af kurset afleverer den studerende: 1. Et argumenterende essay, som den studerende skriver ved afslutningen af kurset. 2. Et 1-minuts fagligt oplæg, som er optaget med telefon, tablet eller kamera. Mundtlig eksamen Til den mundtlige eksamen bliver den studerende vurderet ud fra kursets læringsmål. Overordnet forløber den mundtlige eksamen således: • Den studerende analyserer, hvordan han/hun anvender retoriske virkemidler til at argumentere for en faglig pointe i sit 1-minuts mundtlige oplæg. • Den studerende diskuterer sit akademiske arbejde og sin formidling, som det kommer til udtryk i det argumenterende essay og det mundtlige oplæg.