Projektforløb I løbet af hele semestret arbejder den studerende på et personligt projekt. Projektet består af en række delopgaver, som i sidste ende vil munde ud i en kompleks kommunikationslønsing for en virksomhed/organisation. 14. undervisningsgang vil der være projektvejledning. Forelæsninger: Forelæsningerne kører som regel i 2 gange 45 minutter og vil indimellem blive afbrudt af mindre øvelser. Dertil er der to lektioners projekt- og teknikvejledning. Tema: Ud fra et givet tema skal den studerende lave en webprofil for en virksomhed/organisation. Webprofilen skal konceptualiseres og designes vha. diverse arbejdsdokumenter/deliverables (koncept-modeller, wireframes, mock-ups..). Forslaget indeholder endvidere en delvis implementering. Det tekniske mindstekrav til implementeringen er at der i koden loades og præsenteres data fra en ekstern kilde (database/webservice), samt at løsningen integrerer indhold fra sociale medier. I forslaget skal anvendes teoretisk og praktisk kendskab til teori om brugervenlighed og brugeroplevelser, og den studerende skal forholde sig til mediets særlige egenskaber og potentiale. Hele processen med at udarbejde dette forslag dokumenteres i en rapport, som sammen med den delvise implementering af websitet udgør eksamensprojektet.
Ekstern censur, 7-trins-skala, C: Skriftlige arbejder uden mundtlig eksamen. I løbet af kurset arbejdes der på et personligt projekt i form af en komplet webprofil for en virksomhed/organisation. Hver studerende afleverer en rapport, der dokumenterer udviklingen af webprofilen, samt redegør for den bagvedliggende web-teknologi. En kopi af det delvist dynamiske website samt den tilhørende database afleveres også, og indgår som en del af evalueringen.