IT-Universitetet i København
 
  Tilbage Kursusoversigt
Kursusbeskrivelse
Kursusnavn (dansk):Operationel analyse af webadfærd 
Kursusnavn (engelsk):Operationel Analysis of Web Behavior 
Semester:Efterår 2002 
Udbydes under:cand.it., design, kommunikation og medier (dkm) 
Omfang i ECTS:7,50 
Kursussprog:Dansk 
Kursushjemmeside:https://learnit.itu.dk 
Min. antal deltagere:
Forventet antal deltagere:20 
Maks. antal deltagere:60 
Formelle forudsætninger:Før kurset skal den studerende:
1. kunne designe og implementere et
databasebaseret websted
2. analysere målgrupper 
Læringsmål:Efter kurset kan den studerende:
1. lave fuldstændige analyser af brugeres adfærd på
et givet websted
2. anvise metoder til at implementere et kontinuerligt
analysekoncept for et givet websted
3. redesigne websider med henblik på at tilføje
dynamiske elementer, som er betinget af brugerens
adfærd 
Fagligt indhold:Kurset behandler emner som data mining af log filer, gennemgang af gængse E-metrics, analyser af \"most-wanted-response\" på web-steder, klik-strøms analyser, ekstern logning, cookie-teknologiens muligheder og begrænsninger, validitet af spørgeskemaundersøgelser på internet, muligheder med bruger-registrering på websites, data warehouse principper, adaptive websteder og personaliserede hjemmesider samt designmæssige overvejelser vedr. statiske og dynamiske områder på
en webpage. Der vil i løbet af kurset blive inddraget eksterne foredragsholdere fra virksomheder med erfaring på området. 
Læringsaktiviteter:

Kurset gennemføres kl. 12.30 - 18.30 på den neden for angivne kursusdag.



Kl. 12.30 - 15.30 gennemføres der øvelser.

Kl. 16.00 - 18.30 er der forelæsning mm. 

Eksamensform og -beskrivelse:X. experimental examination form (7-scale; external exam), 13-skala, Intern censur

6 timers case-baseret skriftlig eksamen med alle
skriftlige hjælpemidler, bedømt efter 13-skalaen. Ekstern censur.

Krav om godkendelse af øvelsesrapporter forud for eksamensdeltagelse.  

Litteratur udover forskningsartikler:The Data Webhouse Toolkit(2000) af Ralph Kimball
og Richard Merz.

Kompendie samt diverse artikler