IT-Universitetet i København
 
  Tilbage Kursusoversigt
Kursusbeskrivelse
Kursusnavn (dansk):Design og management af cyberventures 
Kursusnavn (engelsk):Design og management af cyberventures 
Semester:Efterår 1999 
Udbydes under:cand.it., e-business (ebuss) 
Omfang i ECTS:0,00 
Kursussprog:Dansk 
Kursushjemmeside:https://learnit.itu.dk 
Min. antal deltagere:10 
Forventet antal deltagere:
Maks. antal deltagere:
Formelle forudsætninger: 
Læringsmål:Forelæsningerne og diskussioner i klassen vil dække forskellige emner, der kræver strategiske beslutninger, når man ønsker at etablere et nyt projekt. DMC fokuserer på at udvikle en detaljeret forretningsplan for nye virksomheder på Internettet 
Fagligt indhold:DMC af cyperventures henvender sig til iværksættere og virksomhedsledere, der ønsker at få en forståelse af den rolle information, kommunikation og medie-teknologier spiller for skabelsen og ledelsen af et nyt projekt samt at kunne udtrykke deres forståelse effektivt både mundtligt og skriftligt, herunder i ledelsen af en virtuel virksomhed.



DMC fokuserer på, hvordan globale netværk som for eksempel Internettet er ved at forandre den måde, virksomheder konkurrerer på. Hvilke muligheder giver det nye virksomheder? Hvilke forretningsmuligheder kan der skabes indenfor miljøet og markedet for elektronisk handel? Hvordan skal iværksættere bære sig ad med at etablere og drive en forretning på Internettet? Hvordan kan iværksættere hjælpe deres firmaer med at udnytte fordelene ved brug af Internettet? Hvordan skal iværksættere oversætte en Internet-baseret idé til en solid forretningsplan med succes?



 
Læringsaktiviteter:

 

Eksamensform og -beskrivelse:X. experimental examination form (7-scale; external exam), 13-skala, Intern censur

 

Litteratur udover forskningsartikler: