IT-Universitetet i København
 
  Tilbage Kursusoversigt
Kursusbeskrivelse
Kursusnavn (dansk):Interaktiv 3D-begynder (torsdag kl. 16.00-21.30) 
Kursusnavn (engelsk):Interactive 3D beginner 
Semester:Forår 2002 
Udbydes under:cand. it, softwareudvikling (swu) 
Omfang i ECTS:7,50 
Kursussprog:Dansk 
Kursushjemmeside:https://learnit.itu.dk 
Min. antal deltagere:12 
Forventet antal deltagere:11 
Maks. antal deltagere:28 
Formelle forudsætninger:Den studerende skal have et grundlæggende kendskab til billedbehandling. 
Læringsmål:Efter kurset vil den studerende:


  • kunne modellere ved hjælp af de grundlæggende konstruktionsmetoder og kombinationer deraf.

  • kunne konstruere standard materialer og placere dem præcist.

  • kunne opbygge hierarkier og lave simple key-frame animationer.

  • kunne optimere 3D modeller til webbrug.

  • kunne anvende visuel programmering til opbygning af interaktivitet.

  • kunne integrere en interaktiv 3D model i et html dokument.

 
Fagligt indhold:Med interaktiv 3D menes 3D modeller, der kan interageres med, enten ved direkte påvirkning af modellen med f.eks museklik, eller ved kommunikation via tekst og grafik på en html side.


Der undervises i 3ds max 4 til modellering og animation og i Cult3D til programmering af interaktivitet.

 
Læringsaktiviteter:

Kursets første del omhandler modellering og animation med gennemgang af programmerne, øvelser og større sammenhængende opgaver.

Kursets sidste del omhandler visuel programmering af interaktivitet samt mere avanceret animation, ligeledes med gennemgang af programmerne, øvelser og større opgaver. 

Eksamensform og -beskrivelse:X. experimental examination form (7-scale; external exam), 13-skala, Intern censur

De studerende afleverer to opgaver individuelt. Den samlede karakter beregnes som karaktergennemsnit af de to opgaver. Bedømmelse efter 13-skalaen med ekstern censur.



Den første opgave afleveres senest den 12. april 2002 kl. 12.00, og den anden opgave afleveres senest den 3. maj 2002 kl. 12.00. Begge opgaver afleveres i studieadministrationen.  

Litteratur udover forskningsartikler:Visual Quickstart Guide - 3ds max 4, Matossian Michele, Peachpit Press, ISBN:0-201-73429-X.