IT-Universitetet i København
 
  Tilbage Kursusoversigt
Kursusbeskrivelse
Kursusnavn (dansk):B1 Taktiske og strategiske værktøjer til e-handel 
Kursusnavn (engelsk):B1 Taktiske og strategiske værktøjer til e-handel 
Semester:Efterår 2000 
Udbydes under:cand.it., e-business (ebuss) 
Omfang i ECTS:0,00 
Kursussprog:Dansk 
Kursushjemmeside:https://learnit.itu.dk 
Min. antal deltagere:10 
Forventet antal deltagere:
Maks. antal deltagere:
Formelle forudsætninger:Ingen 
Læringsmål:At sætte de studerende i stand til at anvende taktiske og strategiske analyser og handlingsværktøjer i.f.m. e-handel. 
Fagligt indhold:Dette kursus belyser hvordan virksomheder og offentlige institutioner anvender og fortsat udvikler anvendelsen af elektronisk data udveksling (EDI) og Internetbaseret kommunikation. Kurset belyser e-handel både i en operationel og en strategisk synsvinkel.
Kursusdeltagerne introduceres bl.a. til følgende redskaber i.f.m. e-handelsprojekter: kernekompetencer, værdikædeanalyse, transaktionsomkostningsteorien samt cost-benefit analyser, som du bliver i stand til at anvende. Disse elementer er vigtige redskaber i forbindelse med formuleringen af forretningsplaner for e-handelsvirksomheder. Kurset vil endvidere gøre dig bekendt med en række nationale og internationale studier fra forskellige områder og brancher indenfor elektronisk handel.
 
Læringsaktiviteter:

12 x 3t forelæsninger 

Eksamensform og -beskrivelse:X. experimental examination form (7-scale; external exam), 13-skala, Intern censur

Mundtlig eksamen (20 minutter inklusive bedømmelse) baseret på 2-3 siders synop  

Litteratur udover forskningsartikler: