Kursusnavn (dansk): | 3D-begynder |
Kursusnavn (engelsk): | 3D Beginner |
Semester: | Forår 2003 |
Udbydes under: | cand.it., design, kommunikation og medier (dkm) |
Omfang i ECTS: | 7,50 |
Kursussprog: | Dansk |
Kursushjemmeside: | https://learnit.itu.dk |
Min. antal deltagere: | 0 |
Forventet antal deltagere: | 20 |
Maks. antal deltagere: | 24 |
Formelle forudsætninger: | Den studerende skal have et grundlæggende kendskab til billedbehandling og meget gerne have kendskab til Java Script. |
Læringsmål: | Målet med dette kursus er at gøre dig i stand til at modellere, animere og programmere interaktive 3D modeller til brug på Internettet.
Detaljeret målbeskrivelse:
Du skal kunne modellere ved hjælp af de grundlæggende konstruktionsmetoder og kombinationer deraf. Du skal kunne konstruere standard materialer og placere dem præcist. Du skal kunne opbygge hierarkier og lave key-frame animationer. Du skal kunne optimere 3D modeller til webbrug. Du skal kunne anvende programmering til opbygning af interaktivitet. |
Fagligt indhold: | Kursusform: Den første 2/3 af kursusgangene omhandler grundlæggende 3D modellering, med gennemgang af programmet, øvelser og større sammenhængende opgaver. Den sidste 1/3 af kursusgangene omhandler animation og interaktivitet, ligeledes med gennemgang af programmerne, øvelser og større opgaver.
Der undervises i 3ds max 4 til modellering og animation og i TurnTool til programmering af interaktivitet. |
Læringsaktiviteter: | Kurset er en hybridform, hvor forelæsninger, tekniske gennemgange og øvelser blandes. Kurset kan kun gennemføres tilfredstillende ved deltagelse i samtlige kursusgange, eftertilmelding er ikke mulig. |
Eksamensform og -beskrivelse: | X. experimental examination form (7-scale; external exam), 13-skala, Ekstern censur De studerende afleverer en opgave. Bedømmelse efter 13-skalaen med ekstern censur. Opgaven afleveres på Eksamenskontoret fredag d 2. maj kl 12.
|
Litteratur udover forskningsartikler: | 3DS MAX 4 for Windows
Michele Matossian
Peachpit Press; ISBN: 020173429X |
| |