Grundet kursets særlige fokus og form, er forelæsninger og øvelser sammenlagt som en integreret undervisning, hvor der lægges vægt på refleksion, diskussion og præsentation. Læringstilgangen på kurset er inspireret af Distributed Leadership Model (DLM), som benyttes både som didaktisk princip OG som selvledelses-model på MIT. DLM bygger på fire identificerede grundkompetencer for fremtidens vidensarbejder – visioning, sensemaking, inventing og relating – som skal tilgås ud fra den enkeltes personlighed. Dette skal forstås som transformativ læring; hvor den enkelte studerende ikke blot forventes at være aktivt deltagende i undervisningen, men også er ansvarlig for at udpege og præsentere relevante temaer for kurset. Denne tilgang medfører at der ikke blot tages ansvar for egen læring – men også for holdets samlede læring. Denne læringstilgang understøttes på kurset af en it-platform, som både fungerer som katalog for præsentationer indenfor de enkelte temaer og emner - samtidig med at den bidrager til at skabe et overblik over e-business som helhed. I praksis udfolder kurset sig som en række oplæg, der fungerer som udgangspunkt for fælles diskussioner, og individuelle refleksioner. Det er altså gennem den enkeltes bidrag, den fælles dialog og den samlende IT-platform, at kurset bidrager til en større og dybere forståelse, for samspillet mellem de forskellige perspektiver som e-business rummer – både i teori og praksis. Underviserne på kurset er Lektor Leif Bloch Rasmussen (CBS) og Cand.it i E-business Ulrik Falktoft uvf@itu.dk. Men andre undervisere og gæsteforelæsere og virksomheds-repræsentanter, kan inddrages undervejs.
Ekstern censur, bestået/ikke-bestået (B4): Mundtlig eksamen baseret på miniprojekt Der udarbejdes et specialeforberedende miniprojekt, som efterfølges af 20 min. mundtlig eksamen. Den enkelte studerende forventes at opgive et personligt pensum på +500 sider, som danner grundlag for det specialeforberedende mini-projekt. Udover miniprojekt opfordrer vi til, at man løbende deltager og arbejder med de test, fremlæggelser, mindre analyser mv. som vi foreslår, da de alle med fordel kan indgå i arbejdet med det specialeforberedende miniprojekt. Bemærk iøvrigt, at der skal afleveres 4 eksemplarer af det specialeforberedende miniprojekt.