Kursusnavn (dansk): | Interaktive Systemer og Projektledelse |
Kursusnavn (engelsk): | Interactive Systems and Project Management |
Semester: | Forår 2002 |
Udbydes under: | cand.it., tværfaglig it-udvikling (tit) |
Omfang i ECTS: | 7,50 |
Kursussprog: | Dansk |
Kursushjemmeside: | https://learnit.itu.dk |
Min. antal deltagere: | 0 |
Forventet antal deltagere: | 16 |
Maks. antal deltagere: | 200 |
Formelle forudsætninger: | Ingen formelle forudsætninger.
Der forventes en hvis erfaring med programmering, f.eks. fra forinden eller samtidig at have fulgt kurset "Indledende Programmering" eller tilsvarende |
Læringsmål: | Kurset skal introducere de studerende til systemudviklingsbegrebet - Give de studerende generelle forudsætninger for planlægning og styring af større projekter
- Give de studerende forudsætninger for udførelse af designaktiviterer i forbindelse med realisering af IT-systemer
- Give de studerende kendskab til generelle principper for godt brugergrænsefladedesign
- Give de studerende kendskab til generelle principper for teknisk godt programdesign
- Give de studerende konkrete erfaringer med centrale værktøjer, teknikker og metoder
- Kurset skal understøtte programmeringskurser generelt (f.eks. BRP og IP), samt videregående kurser indenfor systemudvikling (f.eks. SUO)
|
Fagligt indhold: | Kurset består af følgende elementer:
- Projektarbejde
- Kravspecificering (kendskab)
- Referencelinieplanlægning
(anvendelse)
- Systemudviklingsmetode
- UP og UML (kendskab)
- XP (anvendelse)
- Bugergrænseflade design
- Principper for godt
brugergrænsefladedesign
- Realisering af brugergrænseflade I Java
ved anvendelse af Swing
- Programdesign
- Principper for godt programdesign
- Designmodeller i UML
|
Læringsaktiviteter: | <meta http-equiv="content-type" content="text/html;charset=ISO-8859-1"> <meta name="generator" content="Adobe GoLive 5"> <title>Welcome to Adobe GoLive 5</title> </head>
<body bgcolor="#ffffff"> Centralt i kurset tilrettelæggelse er det, at generelle problemstillinger gøre nærværende gennem praktisk anvendelse. I kurset lægges hovedvægten således på det praktisk anvendelige, mens mere abstrakte og teoretiske problemstillinger nedprioriteres.
Kurset form blive tilpasset deltagerantallet. Kurset vil generelt foregår som en vekselvirkning mellem forelæsninger og øvelser, men i det omfang det er muligt vil workshops blive anvendt. Endvidere vil kurset tilstræbe et forløb, hvor problemerne (opgaven) er i fokus og løsninger (værktøjer, teknikker og metoder) inddrages efter behov.
|
Eksamensform og -beskrivelse: | X. experimental examination form (7-scale; external exam), 13-skala, Intern censur Afleveringsopgave
|
Litteratur udover forskningsartikler: | |
| |