Læringsaktiviteter: Kurset afvikles over en kort, men intensiv periode: To hele weekender samt en periode med e-baseret undervisning. I april afholdes første weekend-kursusseminar om frontend og backend udvikling. Derefter følger en måneds e-læring/selvstudie, og anden weekendseminar afholdes prel. i maj. Her er temaet udvikling af sociale sites og komplekse sites og vi arbejder med at specialtilpasse WordPress. Kurset afsluttes med en individuel opgave, som også danner grundlag for eksamen. Afsluttende opgave: I løbet af weekendseminar nummer to stilles en afsluttende opgave omhandlende et dynamisk website. Opgaven løses individuelt, og består af en rapport der dokumenterer udviklingsprocessen og overvejelserne bag websitet samt en delvis implementering af dette. Den afsluttende opgave fungerer som eksamen, og bør derfor afspejle kursets læringsmål. Forelæsninger: I løbet af seminar-weekenderne, vil der blive holdt kortere forelæsninger/oplæg om aktuelle emner inden for dynamisk webdesign samt tekniske introduktioner. I forbindelse med hvert oplæg vil der blive afsat tid til opgaveløsning. Opgaverne er både individuelle såvel som gruppeopgaver. Tema: Ud fra et givet tema skal den studerende lave en webprofil for en virksomhed/organisation. Webprofilen skal konceptualiseres og designes vha. diverse arbejdsdokumenter/deliverables (koncept-modeller, wireframes, mock-ups..). Forslaget indeholder endvidere en delvis implementering. Det tekniske mindstekrav til implementeringen er at der i koden loades og præsenteres data fra en ekstern kilde (database/webservice), samt at løsningen integrerer indhold fra sociale medier. I forslaget skal anvendes teoretisk og praktisk kendskab til teori om brugervenlighed og brugeroplevelser, og den studerende skal forholde sig til mediets særlige egenskaber og potentiale. Hele processen med at udarbejde dette forslag dokumenteres i en rapport, som sammen med den delvise implementering af websitet udgør eksamensprojektet.
I løbet af kurset arbejdes der på et personligt projekt i form af en komplet webprofil for en virksomhed/organisation. Hver studerende afleverer en rapport, der dokumenterer udviklingen af webprofilen, samt redegør for den bagvedliggende web-teknologi. En kopi af det delvist dynamiske website samt den tilhørende database afleveres også, og indgår som en del af evalueringen.