IT-Universitetet i København
 
  Tilbage Kursusoversigt
Kursusbeskrivelse
Kursusnavn (dansk):Interaktiv 3D-begynder 
Kursusnavn (engelsk):Interactive 3D-beginner 
Semester:Forår 2001 
Udbydes under:cand. it, softwareudvikling (swu) 
Omfang i ECTS:0,00 
Kursussprog:Dansk 
Kursushjemmeside:https://learnit.itu.dk 
Min. antal deltagere:
Forventet antal deltagere:
Maks. antal deltagere:
Formelle forudsætninger:Et grundlæggende kendskab til billedbehandling og rumlig forståelse en fordel. 
Læringsmål:

Målet med dette kursus er at gøre dig i stand til at modellere og visuelt programmere interaktive 3D modeller til brug f.eks. på Internettet.





Detaljeret målbeskrivelse:





  • Du skal kunne modellere ved hjælp af de grundlæggende konstruktionsmetoder og kombinationer deraf.


  • Du skal kunne konstruere standard materialer og placere dem præcist.


  • Du skal kunne opbygge hierarkier og lave simple key-frame animationer.


  • Du skal kunne optimere 3D modeller til webbrug.


  • Du skal kunne anvende visuel programmering til opbygning af interaktivitet.


 
Fagligt indhold:3D animationer kan nu komprimeres og streames til brug ved relativt små båndbredder, samtidig er interaktiv 3D, der renderes realtime, for alvor ved at slå igennem.


De interaktive 3D modeller åbner nye muligheder for blandt andet formidling og læring på alle niveauer.<bt>

Præsentationen af et produkt i en webløsning bliver effektiv og underholdende, når brugeren selv kan vende, dreje og zoome ind på produktet, og måske åbne og lukke forskellige dele.


Der undervises i 3ds max 4 til modellering og animation og i Cult3D til programmering af interaktivitet.

 
Læringsaktiviteter:

Se nedenfor: 

Eksamensform og -beskrivelse:X. experimental examination form (7-scale; external exam), 13-skala, Intern censur

 

Litteratur udover forskningsartikler:3ds max 4 Fundamentals, Boardman Ted (2001), New Riders Publishing, ISBN:073571066X