For de studerende, der følger DKM-profiler inden for kommunikation, vil dette kursus være oplagt at tage i kombination med kurserne Målgruppeanalyse og/eller Medier og kommunikation. Det kan også med fordel følges af studerende, der har taget et nøglekursus inden for andre profiler f.eks. Computerspilsteori, Læring og it og Interaktionsdesign. Kurset er oplagt at tage som forberedelse til projekter og konstruktionskurser med en teoretisk komponent.
Det forventes, at den studerende deltager aktivt i undervisningen gennem hele kursusperioden.
Mere specifikt har kurset til formål at lære den studerende:
Målet med kurset er således ultimativt, at den studerende efter eksamen skal være i stand til ved senere projekt- og specialearbejde at udlede ny viden om det æstetiskes funktion i digitale medier på baggrund af udvikling og implementering af æstetiske strategier i en konstruktion eller lignende.
Kurset vil bestå af forelæsninger samt studenteroplæg og oplæg ved inviterede forskere om formiddagen. Om eftermiddagen gennemføres øvelser og gruppearbejde. De studerende forventes at udgøre en aktiv del af undervisningen ved bl.a. at påtage sig mindre oplæg som basis for diskussioner og gruppearbejder.
NB! I intro-ugen er der kun forelæsning fra 9.00 - 12.00. Øvelser er med andre ord aflyst.
Eksamen foretages enkeltvis, mundtlig med synopsis. Der tages udgangspunkt i kursuspensum, men dette kan suppleres i forhold til emnet på baggrund af motivation i synopsis.Afleveringsfrist for synopsis er 19. november 2004 kl. 12.00 på Eksamenskontoret.